Einde orientatie Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nicolle en Erica Oude Meijers - WaarBenJij.nu Einde orientatie Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nicolle en Erica Oude Meijers - WaarBenJij.nu

Einde orientatie Johannesburg

Door: Nicolle en Erica

Blijf op de hoogte en volg Nicolle en Erica

07 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag lieve mensen in het koude kikker landje!

Het eerste verslag vanuit Zuid Afrika!
Maandag vertrokken en een goede reis gehad.
In Johannesburg werden we door de organisatie van Awesome Travel opgewacht. Hier stonden ook andere vrijwilligers.
Dinsdag was de aankomst dag zo konden we ons voorstellen aan de andere vrijwilligers (1 man en in totaal 13 dames, uit; duitsland/ oostenrijk/ noorwegen en belgie). Het was erg wennen, iedereen keek de kat uit de boom en de we hadden last van een taal barriere. We zitten in een goed ontwikkeld deel van J'burg dus we kunnen gerust alleen naar de winkels en hebben hier de nodige dingen ingeslagen. 's avonds erg op tijd naar bed, eerste dag is zeer vermoeiend!
De volgende ochtend zijn we naar het ontbijt vertrokken naar Soweto. Hier zijn de contrasten tussen arm en "rijker" goed te zien. Indrukwekkend! En 's middags hebben we een sim kaart gekregen zodat we goedkoop naar Nederland kunnen smsen :D
's Avonds hebben we jambe les gekregen... Erg gezellig en de groep kwam meer los. Onze huisbaas is, zoals hij zelf zegt: "totaly gay" en dat zorgt voor de nodige lol!
Vandaag hebben we een grot bezocht en een museum over de ontwikkeling van de mens in Afrika. Dit was buiten J'burg en daarmee ook onze eerste blikken over het prachtige afrikaanse landschap, We like it! super mooi!
De spelletjes Uno en Jenga zorgen er mede voor dat de groep zich wat meer mengt.
Morgen om 10uur vertrekken we met 9 andere vrijwilligers naar Ukutula. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Voor volgende week vrijdag hebben we al een trip geboekt richting het Krugerpark en zijn natuurlijke schoonheden als; blyde river canyon, god's window (beide mooie panorama uitzichten) en natuurlijk hopen we de Big 5 te zien. We weten niet hoe het met de internetverbinding in Ukutula gaat (de berichten wisselen daarover) maar we hopen zo snel mogelijk onze 1e indrukken van de leeuwen te kunnen delen.

Tot snel en veel liefs

Erica en Nicolle

• 07 Februari 2013 - 20:05

Monique:

he dames

kllinkt allemaal hartstikke gezellig. leuk om jullie zo beetje bij te kunnen houden.
    ben benieuwd naar de volgende verhalen . nu eerst op naar Ukutula.

veel plezier meiden

xx

• 07 Februari 2013 - 20:10

Max:

Gaaf een eerste impressie met foto's!! Jaloers op het zonnige weer!!!
    Way to go en super dat jullie Kruger als excursie hebben (met alle impressies daar om heen)!
    Geniet er samen van, succes morgen met de trip naar Ukutula!!

Max

• 07 Februari 2013 - 20:19

Ingrid:

leuk leuk leuk allemaal. Veel plezier nog.

• 07 Februari 2013 - 22:06

Mapa:

hallo meisjes
    Dat zijn al heel wat eerste indrukken, morgen naar Ukutula daar waar het echt allemaal om gaat.
    Wees lief voor de leeuwtjes, dan zijn ze dat ook voor jullie ( hoop ik )
    Goede reis en veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs ons xx

• 08 Februari 2013 - 00:06

Irma En Hans:

Ha meiden,

Leuk om de eerste ervaringen van jullie zo ver weg ook in Markelo te kunnen volgen. We wensen jullie nog heel veel plezier en kijken uit naar jullie volgende verslag!

Groetjes, Irma en Hans

• 08 Februari 2013 - 10:43

De Semmekrotjes:

Heey Dames,

Klinkt allemaal super! Krugerpark lijkt me zo gaaf....! Ben zeer benieuwd naar de foto's en het verslag! Heel veel plezier daar!

Groetjes de Semmekrotjes

• 08 Februari 2013 - 12:56

Gerard En Ans:

Hoi zusjes,

Wat zien jullie al veel. Super!!! en erg fijn zo op afstand mee te kunnen genieten. Ps: oma's staar is achter de rug. Is haar meegevallen. Morgen de controle nog.

Groet en dikke knuf!!!

• 08 Februari 2013 - 20:54

Fam.Bannink:

Lieve nichtjes,

De kop is er af en nu op avontuur; maak veel foto's dan kunnen wij er ook nog iets van meemaken.

veel plezier xxx

• 08 Februari 2013 - 21:47

ìris:

Klinkt goed dames, heeeeeeeeeeel veel plezier. Liefs Iris en Gerben

• 09 Februari 2013 - 11:01

Jan En Kitty :

Hallo meiden,
    Leuk om de eerste verslagen te lezen en de foto,s te zien .
    We willen nog veeeeel meer . En heerlijk zo in jullie zomer outfit , hier is het weer even wit .bah . Kus Jan en Kitty

• 09 Februari 2013 - 22:00

Herman:

Super dames
    Kan zeggen voor mij het mooiste land waar ik ben geweest en wens jullie veel plezier en schoonheid van een geweldig land.
    PS
    Ik heb ze gezien de big 5

D- ploeg

• 10 Februari 2013 - 10:26

Wendy:

De eerste foto´s zien er al veel belovend uit. Dus ik ben zeker benieuwd naar de rest. Gelukkig kun je ook non-verbaal reageren op elkaar. Je weet wel wel handen en voeten werk haha. Dan komen jullie er vast wel uit. Heel veel plezier..

• 10 Februari 2013 - 16:40

Guus:

Joep is veilig/levend in Hengelo aangekomen . Wachten tot dat hij uit het holletje komt

• 14 Februari 2013 - 22:37

Janwillem:

sjonge mieduch dat jullie het naar je zin hebben ofnie.
    mooi dat het goed gaat daar, tzal uiteraard wel een mega ervaring zijn.
    als het ff kan mag je me wel zo'n beesie menemen.
    en uuh watn super gave foto's

he luitjes heel veel skik nog daar en tot snel. liefs Skip.

• 06 Juli 2013 - 14:39

Annebel Te Pas:

Dag Erica en Nicolle,

Op internet kwam ik jullie blog tegen en heb deze met erg veel plezier gelezen. Ik ga zelf ik september naar Ukutula toe en heb daar erg veel zin in! Ik las dat jullie naar het Krugerpark zijn geweest, erg gaaf!
    Is dat ook mogelijk als je twee weken naar Ukutula gaat? Jullie zijn er 4 weken geweest toch?
    En wat kost de excursie ongeveer? Zou daar namelijk ook erg graag heen gaan. Jullie hadden de excursie al geboekt voordat je naar Ukutula ging?

Ik hoop dat jullie mij antwoord willen geven op bijgevoegd mijn emailadres, al vast bedankt!

vr.gr.

Annebel te Pas
    annebel_te_pas@hotmail.com

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Onze eerste reis

Hier komt nog meer informatie van ons.

06 Maart 2013

Krugerpark

14 Februari 2013

Daar zijn we weer!
Nicolle en Erica

Wij zijn Nicolle en Erica Oude Meijers en vetrekken 4 februari voor een maand naar Zuid Afrika! Hier gaan wij vrijwilligerswerk verrichten op Ukutula. Ukutula is een lion breeding and research project en maakt deel uit van een private game farm, het ligt nabij het plaatsje Brits. Het project heeft zich in de loop der jaren gespecialiseerd in het fokken van leeuwen. De Game Farm wordt ook gebruikt als voorlichtingscentrum op gebied van milieu- en natuurbehoud. Jaarlijks bezoeken duizenden schoolkinderen dit centrum om alles te zien en te leren over de bescherming en behoud van de natuur en de dieren die er leven. Wij zullen hier samen met andere vrijwilligers alle voorkomende werkzaamheden verrichten. Zoals; welpjes voeden en opvoeden, hokken verschonen, voorlichting geven, zorgen voor de zieke leeuwen en zo nog veel meer. Via deze site willen wij jullie graag op de hoogte houden. Wij hebben er in iedergeval erg veel zin in! Vrolijke groetjes Nicolle en Erica

Actief sinds 03 Dec. 2012