Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Nicolle en Erica Oude Meijers - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Nicolle en Erica Oude Meijers - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: Nicolle en Erica

Blijf op de hoogte en volg Nicolle en Erica

14 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Brits

Hallo lieve mensen!!!

We hebben het grote huis verlaten en zitten nu in een huisje op het park. Dus ff douchen voordat je aan tafel gaat, zelf bepalen hoe lang bij je bij de bar blijft etc etc. Erg fijn en het mooiste is we zitten met 3 personen in een 5 persoons gasten huis en die zijn zekers wel oke!
Morgen vertrekken we naar het Krugerpark.

Vandaag zijn Nicolle en ik voor het eerst apart aan het werk gegaan! Ik (erica) had een rangerday en nicolle een cubdag. Sanne en Lotte, jullie mogen nu even niet verder lezen want ik heb dingen gedaan die jullie niet leuk vinden! We hebben namelijk een dode koe opgehaald en die hebben we (netjes omschreven) in proporties gemaakt. Ook heb ik met de Gremlins gespeeld, dit gaat een stuk harder maar ze hebben nog wel wat liefs, het jacht instinct is nog niet ontwikkeld (dat komt rond het 2e jaar). De cubdagen zijn leuk maar ik vind ze wel wat rustiger dus daar gaat Nicolle zo een mooi stukje over schrijven. Ik heb de afgelopen dagen rangerwerk gedaan. Zoals de wegen gemaakt (water/ zand/ stampen en dat maal 5 voor 2 meter kleine stukjes weg haha). Ukutula heeft de afspraak met de naast gelegen boeren dat hun de dode dieren ophalen, zo heb ik oa 1 paard/ 3 koeien en heel veel kippen gehaald en nee, ze ruiken niet altijd even vers. Tussendoor mogen we als afleiding vaak even actief met andere dieren spelen zoals de oudere leeuwen/ hyena’s/ caracals etc. En dat is super leuk!
De vrijwilligers zijn over het algemeen super gezellig. Vandaag hebben we zelfs cupcakes gekregen van een vrijwilliger en die zijn zelf gemaakt, hoe leuk!!!!

Ik ga naar de bar en Nicolle schrijft verder over haar belevenissen.

Haha nu mag ik. Ik hou van de cubdagen. Die kleine beestjes zijn zo ontzettend lief!! Soms een kuffel, soms een krab en soms bijten ze. De 2 tijgers die 4 weken oud zijn zijn erg speels en bijterig. De nagels en de tanden zijn dan ook erg scherp. Het is geweldig om de grotere cubs en leeuwen vlees te geven en de kleintjes de fles. Op het park zijn inmiddels weer 3 nieuwe welpjes geboren. 1 is inmiddels 2 weken oud en de andere 2 zijn 3 dagen oud. Erica heeft ze inmiddels al gezien. Wanneer ze tussen de 2-3 weken oud zijn worden ze bij de moeder weggehaald en met de hand verder opgevoed. Waarneer hier langer dan 3 weken mee gewacht wordt zijn ze te wild en is het opvoeden een stuk moeilijker. Ik denk dan ook dat wanneer we maandag terugkomen van het Kruger dat we er een kleintje bijhebben.

Zoals Erica al zei is het verblijf in de lodge zelf erg prettig en het ziet er allemaal erg goed uit. Ik ga zo proberen nog wat foto’s toe te voegen, maar als dit niet lukt wordt dat maandag of dinsdag.

Een fijn weekend allemaal en tot snel.

Liefs Erica en Nicolle

• 14 Februari 2013 - 20:21

Vera:

Oh meiden, wat klinkt dit allemaal gaaf! Ben erg benieuwd naar de foto's!
    Wel fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Liefs Vera, Dennis en een knuffel van Stijn

• 14 Februari 2013 - 20:46

Monique:

hoi hoi,
    in dit geval erica zou ik toch liever de dingen doen die nicole beschreef brrrrrrr die dode dieren, krijg al rillingen bij het idee. heerlijk dat spelen en knuffelen met de leeuwen/welpjes etc.
    vooral veel blijven doen.
    en ja ja nicole foto;s dat zou toch wel heeeeeeeeeeeeelll mooi zijn.

gr x

• 14 Februari 2013 - 21:05

Lydia:

Hoi Nicolle,
    Wat ontzettend leuk allemaal. Geniet er verder van. Maak veel foto's en laat ons meegenieten van alles.
    Groetjes uit Enschede

• 14 Februari 2013 - 22:33

Valentijn ;-):

Hey!
    Gewoonweg weer erg gaaf!!Verhaal is ook net zoals door de telefoon ;-) Haha

In Nederland hebben we hele discussies over paardenvlees in rundgerechten, gelukkig zijn de leeuwen niet zo kieskeurig...klinkt verder allemaal wel luguber, maar That's Africa...

Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Geniet van jullie luxe verblijf en prachtige omgeving. Goede reis morgen richting Kruger, neem het landschap goed in jullie op, het is ook daar fantastisch!!

X

• 14 Februari 2013 - 23:13

Fam, Bannink:

Hoi Erica en Nicolle

Als ik dit allemaal lees, wou ik dat ik bij jullie was
    Het lijkt mij prachtig om met die dieren in bezig te zijn
    Ik ben best wel jaloers, met alles wat jullie daar beleven

Gr, Antoinette

• 15 Februari 2013 - 01:16

Annie:

Hallo lady's

Wat hebben jullie een gave werkvakantie. Ik ben wel jaloers maar stinkende dieren nee dat is niets voor mij. Geniet nog een paar weken want ze zijn zo voorbij.
    Ik vind de verslagen een boeiende bezigheid tijdens mijn werk, er wordt veel mee gelezen. Waarschijnlijk hebben jullie collega's van mij er erg warm voor gemaakt.
    Groetjes Annie

• 15 Februari 2013 - 08:59

Irene:

Hee meiden, wa ontzetend gaaf allemaal zeg. Zo te zien is dit echt een vakantie voor jullie.
    En die foto's, echt prachtig. Geniet nog maar goed want hier is het ook niet veel met die sneeuw en griepgolf,waar ik helaas ook het slagtoffer van ben. Nog heel veel plezer daar, Gr. Irene

• 15 Februari 2013 - 15:02

Joanetta Gelen:

Hee die lieve meiden....

Ik had nu eidelijk tijd om jullie verhalen even ....nou ja .....even.....te lezen.
    Geweldig wat jullie allemaal mee maken.
    Ik hoor natuurlijk alle verhalen van jan en jeanet........geweldig en wat fantastisch dat jullie dit als zussen doen.

En dan die foto's....
    Zo fantastisch.
    We missen jullie hier wel hoor.....
    En de meiden helemaal maar die horen ook van alles.....

Hier gaat alles goed....met de de verbouwing ook.......
    We hopen er in te zitten wanneer jullie terug zijn, maar dat gaat wel lukken oftewel.....dat moet gewoon lukken.
    Het wordt geweldig mooi.

Hee maar ik wens jullie nog een fijne tijd daar.....lekker genieten.....
    En we volgen jullie.

Heel veel liefs en een dikke knuffel van paul mij en de meiden.

• 15 Februari 2013 - 16:08

Sanne:

Hoihoi,

Weer zulke leuke verhalen.
    En morgen heb ik mn eerste voetbalwedstrijd echt heel leuk
    Veel plezier nog daar!

Xxx sanne

• 15 Februari 2013 - 16:24

Inge :

Hallo Nicole, Lees met plezier jullie reis verslag, het is echt genieten voor jullie, lijkt mij ook erg leuk/mooi om het eens mee te maken. En op deze manier lukt het. Ben erg benieuwd naar het volgende verslag. Groetjes uit het koude Nederland , Inge R

• 16 Februari 2013 - 16:59

Jo Overbeek:

Dag Nicolle en Erica,
    lekker genieten en meteen heel veel zien.Echte aanpakkers!!!! Mij niet gezien, maar genieten jullie nog lekker een aantal weken en maak veel mooie foto's
    Liefs, tante Jo

• 16 Februari 2013 - 18:39

Papa:

Dag Dames

Zoals ik heb gehoord , gelezen en gezien, bevalt het jullie samen
    heel erg goed in Zuid Afrika.
    Nicolle je mag geen leuke '' poesjes " meenemen naar huis al vindt je ze
    nog zo lief !!
    Erica ,ik ben blij dat je je krachten daar gebruikt en nu niet op mij !

Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet van jullie werk vakantie !!!!!!
    Met ons gaat alles goed.
    Groetjes papa

• 16 Februari 2013 - 20:16

Jan Kitty:

Ha meiden , nou jullie vermaken je opperbest zo te lezen , en wat erg kinderachtig van jullie vader dat er geen ,,poesje,, mee naar huis mag . Nog veel plezier daar , en kijk weer uit naar jullie volgende verslag .

Liefs Jan en Kitty

• 18 Februari 2013 - 00:17

Herriette & Monique:

Hey dames,

Wat super dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Eric, heb jij je zus nog steeds nodig voor alle praktische weetjes, of ben je tegenwoordig zelf op de hoogte? Wel stoer dat je dat gore werk doet, wat zul jij stinken aan het eind van de dag, jak!
    En Nicolle, ik ken je natuurlijk niet echt, maar mijn eerste (en enige) indruk is ook niet dat jij met dode dieren zou gaan slepen :) Ieder zijn ding, zullen we maar zeggen!

Wij wensen jullie weer een fijne week!
    En kindertjes, lief zijn, ook voor elkaar :)

Groetjes ons

btw, wij kunnen de foto's niet openen :(

• 18 Februari 2013 - 09:40

Wendy:

Hey meiden,

Zo te horen gaat alles nog okey, fijn om te horen en dat het ook super leuk is. Wat gaat de tijd hard, vandaag al weer twee weken weg.. Hoe was jullie uitstapje.. tot horens.

• 18 Februari 2013 - 18:20

Karin Van Den Hil:

Hey Nicolle en Erica,
    Ik heb even zitten lezen over jullie belevenissen en wat gaaf zeg! Fijn dat het jullie daar zo goed gaat!
    Ik wens jullie nog een goede tijd verder en lees jullie verslagen met plezier.
    Groetjes, Karin

• 18 Februari 2013 - 20:00

Marjan En Jelle:

Dag dames

Wat een leuke tijd hebben jullie daar zeg:)
    Die dode dieren mmmm dat is dan wel wat minder maar hoort er wel bij.
    De foto' vinden we echt super leuk ( vooral die kleine wepjes)
    We zijn benieuwd naar het volgende avontuur;)

geniet er van

groetjes ons

• 19 Februari 2013 - 11:46

Roelie:

Nicolle en Erica dat ziet er leuk uit. Het is iets wat je hier niet gauw mee zult maken.Sommige dingen misschien in een dierentuin. Wat lief die kleine welpjes.
    We kregen jullie adres van jullie moeder die hier net op de koffie was en ik besloot direct even te kijken.Heel leuk allemaal. Geniet er nog van.

Groetjes Roelie en Rutger

• 19 Februari 2013 - 13:11

Tom:

Heey Erica,

zo te lezen vermaken jullie je prima daar!
    Ik krijg ook wel weer zin om weer eens die kant op te gaan:)
    hoe was t Krugerpark? toevallig nog een morning walk gedaan? en the big five gespot?
    Ik zie trouwens dat Ukutula helemaal niet zo heel veer af ligt van Sun city.
    Dit is een beetje het Las Vegas van ZA, van alles te doen met indrukwekkende gebouwen.
    Hier wouden wij toen ook heen, maar ivm de beperkte tijd is dat toen niet gelukt.
    Dus als je helemaal verveelt en je hebt vervoer zeker aanrader;)!

Veel plezier nog!

Tom

• 19 Februari 2013 - 19:25

Marleen:

Hoi Erica en Nicolle,

Wat een geweldige verhalen en foto's. En nu het Krugerpark, uit ervaring weet ik dat het prachtig is. Jullie hebben het daar nu 'real life'en ik moet genoegen nemen met de tweede uitzending van 'Africa' bij de publieke omroep..... Tja, verschil moet er zijn.
    Nog heel veel plezier, geniet ervan en ik blijf jullie volgen. Zo kan ik er ook nog van genieten!

groet,
    Marleen

• 19 Februari 2013 - 20:14

Herman :

Hoi allebei,

Ziet er erg leuk uit en zie dat jullie het leuk hebben.
    Veel plezier namens de D- ploeg

• 20 Februari 2013 - 21:19

Frank:

Hoi, veel plezier daar. Joep blijft in Hengelo bye the way

• 20 Februari 2013 - 22:17

Brenda:

Hè meiden,

Wat een avonturen. Super gaaf om te lezen!
    Ik wens jullie nog veel plezier.

X Brenda

• 22 Februari 2013 - 17:18

Josty:

wow !!! Wat geweldig!!
    Super, geniet er maar mooi van!

Groetjes Niels, Stein, Wolter-Jan en Josty