Update-je... - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Nicolle en Erica Oude Meijers - WaarBenJij.nu Update-je... - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Nicolle en Erica Oude Meijers - WaarBenJij.nu

Update-je...

Door: Nicolle en Erica

Blijf op de hoogte en volg Nicolle en Erica

26 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Brits

Hallo hallo,

Jullie leuke reacties motiveert ons nog steeds om te schrijven. Nicolle houdt daarbij ook nog een vakantie/ dagboekje bij zodat ze niets vergeet, ik had uiteraard het zelfde plan maar zoals vaker blijft het bij het plan, wat ben ik soms toch blij met zn grote zus. Voor diegene die het zich afvragen maar niet durven te vragen, wij voeren elkaar nog niet aan de leeuwen en het gaat goed tussen ons. Wonderen zijn de wereld nog niet uit ;-)

Vanmorgen hebben we weer een lion walk gehad. Wat een bijzondere ervaring is dat! Dit keer liepen er vier leeuwen met ons mee en hadden we een andere route. Het nemen van mooie foto’s is lastig omdat je inprincipe niet stil mag gaan staan omdat je dan een makkelijk “target” bent. Gelukkig gaat Gill steeds met ons mee en zij maakt ook foto’s. Onder het wandelen kwamen we zebra’s en giraffen tegen, dit zorgde voor een spannend momentje maar naar een stukje rennen kwamen de leeuwen er toch achter dat de kippen die de ranger bij zich heeft makkelijker te verkrijgen waren.
Als mensen gaan trouwen in ZA is het de traditie dat je naar het bruidspaar impala keutels gooit. De traditie hier is dat je allemaal een keutel in de mond stopt en zover mogelijk uit spuugt. Nicolle en ik hoorde niet bij de winnaars.
De walk duurde wat langer dus we hebben snel ontbeten om ons vervolgens klaar te maken voor het uitstapje. Voor de tijd heb ik een Devil nog zijn medicatie gedaan en het grappige is dat ik hem steeds even moet zoeken en vervolgens staat hij voor mijn voeten, toeval of herkenning, ik weet het niet, weet wel dat het handig is.

Met zn tienen (9 vrijwilligers en 1 ranger) in een land roover op naar de Olifanten, erg knus.
Bij de olifanten kregen we eerst uitleg over de olifant. Dit was interessant. Daarna mochten we een olifant voeren en dat hebben wij gedaan , daarna kreeg je de mogelijkheid om de olifanten je een kus te laten geven, huid te voelen, foto’s te maken etc. Dit ging tegen mijn gevoel in, in mijn ogen waren het meer circus dieren die een trucje deden dan dat de natuur werd nagebootst. Wij hebben hier daarom ook niet aan mee gedaan (we hadden er wel voor betaald).
We hebben heerlijk geluncht bij een pizzaria.
Bij de craft market hebben we wat gekocht, wat dat is blijft een verassing.
Neem in gedachten een grote hal met veel verschillende standjes die allemaal zuid afrikaanse spulletjes verkopen, tot zover erg leuk. Nu voeg je bij ieder kraampje nog minstens twee mensen toe die heel graag spullen willen verkopen. Zo graag dat ze allemaal je vriend willen zijn en voordat je het weet geven ze je de hand. Hoe los je dat op… Gebruik maken van onze lange benen, ogen ontwijken en ondertussen zoeken naar leuke dingen. De eerste ronde hebben we dit 5 min. vol gehouden en zijn daarna snel naar buiten gevlucht. Onze ranger, BJ, heeft ons advies gegeven over een kraampje waar je wel ‘rustig’ kon kijken dus daar zijn we maar heen gegaan en ook geslaagd (incl af dingen).
Toen de tijd op was, iedereen was natuurlijk niet uit geshopt, zijn we naar de Monkey’s gegaan. Een heel mooi natuurlijk park waar apen wonen. Het is veel kleiner dan de Apenheul maar wat mooi was het, je had het gevoel dat je in het wild liep.
Onze mascotte was “apie” een aapje wat gezellig met ons mee liep en onze zakken keurig inspecteerde op lekkernijen. (zijn stand is op dit moment 2 camera’s en 30 telefoons en het liefst smartphones, haha)

Terug op het terrein hadden we een lekke band, deze hebben we gewisseld en het geluk hierbij was dat we nog een busje tegen kwamen met een…… zebra.
Gisteren zijn wij ook opzoek geweest na deze zebra maar konden we hem niet van dichtbij benaderen. Mannetjes en vrouwtjes lijken erg veel op elkaar en wij hadden het mannetje nodig. Daarom hebben wij deze actie zonder succes moeten beëindigen. Vandaag hadden ze dus meer geluk.
De zebra is verkocht voor een betere voortplanting elders.

Nu zitten we op onze veranda te genieten van een kopje koffie en thee met onze buuren. Onze huisgenoten (die we niet spreken) liggen in bed.

De bedoeling was om een kort stukje te schrijven maar dat gaat niet lukken.
Daarom ga ik maar snel terug in de tijd.
Gister morgen hebben we tussen de hekken van de leeuwen een dak geplaatst van een soort bamboe stokken die dienen voor schaduwplekken. De ranger was blij dat hij gebruik kon maken van de “dutchy’s”, soms is onze lengte wel een pluspunt.
Daarna was de dierenarts er om bij een van de Gremlins vocht uit zijn voor poten te verwijderen, dit moest onder verdoving omdat hij het in eerste instantie niet toe liet.
Indrukwekkend om te zien.

Nu zit ik hard te denken of ik informatie vergeet maar volgens mij hebben we het meeste wel verteld dus nu nog even genieten en morgen weer ranger dag.


Wist je dat:


…we hebben een veel gebruikte afkorting T-I-A of T-I-U oftewel This is Afrika of This is Ukutula (heeft betrekking op de tijd/ afspraken die hier nogal relaxed zijn)


…twee rangers (Dean en Hendre) weten hoe ze ons kunnen ‘raken’. Nicolle wordt Niek genoemd en mij noemen ze breedbekkikker.


…Nicolle heeft heel veel contact met haar vriendje Max maar er zijn geen plaatselijke regenbuien ondanks het gemis


…ik ben en ga mijn lover hier niet tegen komen dus jullie hoeven mij nog niet op te geven voor “grenzeloos verliefd”


…de tijd vliegt voorbij dus we hebben geen tijd om jullie te missen, ondanks dat jullie allemaal schatten zijn en wij niet zonder jullie kunnen (kwijl kwijl.. haha)

…Duitsers het vertikken om Engels te praten ondanks dat er anderstaligen in de buurt zijn. Oke, vooruit, alle Duitsers op Ben na. (voordeel is wel dat ze nooit de moeite zouden nemen om dit te lezen dus er kan uitbreid geroddeld worden)


…Ik, Erica, een ontstoken middelvinger heb omdat ik even dacht dat ik de strijd met een Devil wel kon aan gaan om mijn handschoen (die hij sneaky had afgepakt) terug wou pakken en hij mij hierbij heeft ‘gebeten’ .


…Nicolle nog steeds de grote zus is en dat het kleine zusje daar makkelijk gebruik van maakt en dus geen kopzorgen heeft


…verschillende vrijwilligers een spoedcursus fotografie van Nicolle krijgen


….Nicolle nog steeds aan het bellen is en ik mijn verslag dus nog niet kan plaatsen voordat zij het heeft gelezen en daarom ook maar rustig door ga met deze onzin.


…leeuwen katachtigen zijn en ondanks dat ik daarvan hou ik de huiskat van hier aan het weg jagen ben, wij zijn geen vriendjes.


…het heerlijk rustig is zonder mobiel


…Ukutula behoort tot een van de grootste lion breeding centra’s


…GROOT NIEUWS: onze moeder sinds een weekje ook een facebook account heeft, je kunt haar vinden onder de naam Jeannette Oude Meijers, ze is hard op zoek naar vriendjes dus help haar AUB. (Good luck mama, haha)


…Het super leuk is om de reacties van jullie te lezen. Soms zijn wij wel nieuwsgierig naar de anonieme lezers…


…kikkers onze schoenen graag gebruiken als slaapplaats


…Wij genieten van het heerlijke weer maar nog niet echt bruin zijn.


…Nicolle al 60 baantjes heeft gezwommen en mijn hardloopschoenen nog ongebruikt zijn.


…wij geen gewicht verliezen omdat het eten (meestal) erg goed is en 3x daags is er wat warms.


…de mensen hier zeer aardig zijn


….dat dat het laatste “weetje” was.


We zullen nog foto’s plaatsen maar voor nu bedanken wij jullie voor het lezen en hopen dat het jullie goed gaat!


Liefs Niek en Breedbekkikker


  • 26 Februari 2013 - 21:19

    Gea:

    Ha Kikkervisje,

    Wat lief dat je je bijnaam met ons deelt zodat we de traditie voort kunnen zetten straks :)
    (oeps, ik zie in gedachten die ontstoken middelvinger).
    Ben stiekem wel opgelucht en gerustgesteld dat je daar geen lover gevonden hebt, moet er niet aan denken dat je daar gaat wonen! Ben trouwens ook bang dat ik nog wel even moet oefenen met die Impala keutels!
    Wat fijn dat jullie zo'n geweldige reis hebben!
    Liefs,
    Gea

  • 26 Februari 2013 - 21:20

    Ingrid:

    woeha lachen met jullie daar. Liefs Ingrid

  • 26 Februari 2013 - 21:26

    Danielle:

    Hoi meiden! Wat een geweldige verhalen hebben jullie! Super om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet elke keer van de ervaringen van jullie!! Toppers!! Liefs

  • 26 Februari 2013 - 21:49

    Anonieme Poster:

    Hahahaha, geniale zet de "wist u datjes"!
    Ik heb inmiddels opgehangen, dus je kan er bij ;-) gadverdamme keutels kwatten?! Daar heb ik net niks van gehoord?! Stond dat ook in jullie contract?!
    Tandjes poetsen aub voor ik überhaupt (is toch Duits, dus dit snappen ze) iemand op Schiphol een zoen geef...bleh!
    De bijnamen gaan we onthouden, ben bang dat Niek ook een begrip gaat worden n het Zaanse ;-) haha so be prepared!
    Heel gaaf verslag wederom en keep us posted! Stay tune, bye bye!
    X

  • 26 Februari 2013 - 22:08

    Gerard:

    hallo dames,

    lekker lees voer.
    goed om te horen dat jullie het naar de zin hebben.
    de tijd gaat wel snel dus geniet nog even.

    gerard

  • 26 Februari 2013 - 22:32

    Yoricke:

    Hallo dames..

    Wat fijn dat het jullie het zo goed bevalt...
    Ik lees met plezier jullie avonturen al kan ik er soms moeilijk een voorstelling van maken.
    Ik denk dat jullie dagen voorbij vliegen en gelukkig hier ook..
    Kan niet wachten om de vele foto's te zien.
    Geniet nog lekker!!!


    Xxx

  • 26 Februari 2013 - 23:05

    Gerard En Ans:

    Wat zijn jullie trouwe schrijvers, verslagen zijn toppie om te lezen. Zo hebben we mooi geen kans om jullie te missen. Wat maken jullie veel mee...heel bijzonder. Veel plezier nog en een dikke knuf voor jullie beiden, de traditie zetten we thuis wel voort Erica.... Groetjes!

  • 27 Februari 2013 - 09:54

    Fam.Bannink:

    Hoi dames,

    Leuk om te horen dat jullie het assortiment leeuwenvoer niet hebben uitgebreid
    en verder zou ik zeggen: blijf nog even daar want op deze manier hebben we veel
    meer contact met elkaar. Blijf uitgebreid schrijven en dan doen wij het wel met een
    paar reageerregels af. Veel plezier en succes nog voor de komende paar weken.

    Leefs oet Maarkel

  • 27 Februari 2013 - 11:16

    Irene:

    Wat is het weer leuk om jullie verslag te lezen, ik geniet echt met jullie mee op deze manier. Ga zo door, nog heel veel plezier. Gr Irene

  • 27 Februari 2013 - 12:21

    Puck:

    Hey Nicolle en Erica,

    Wisten jullie dat Grenzeloos Verliefd wordt 'omgedraaid', ze gaan nu verhalen filmen over buitenlandse liefdes die naar NL worden gehaald ;) Dus zullen we je toch maar opgeven Erica? Ik weet nl wel een kandidaat..

    XX

  • 27 Februari 2013 - 12:49

    Gezina:

    Hallo dames
    Via goorsnieuws.nl toch wel nieuwsgierig geworden naar jullie avontuur.
    Wat een belevenis!! Iets om nooit te vergeten
    En fijn dat jullie het met z'n 2en zo goed kunnen vinden!! ;)
    Veel (werk) plezier daar en geniet er van!
    Gezina

  • 27 Februari 2013 - 15:10

    Anoniem:

    Het valt mij op dat er al bijnamen worden gebruikt. Zal mij dan ook niets verbazen dat er straks een nieuw duo is ontstaan tw: Niek en Siem (on). Maar bestaan die al niet? Denk daar maar eens over na.

    Groet

  • 27 Februari 2013 - 16:54

    Mariska:

    Ha dames!
    je was lekker op dreef Ca! haha!
    erg leuk om jullie te volgen, moet er vooral erg om lachen, vooral deze versie!
    genietse nog, tijd vliegt en voor jullie nog meer aangezien jullie het zo naar jullie zin hebben!

    Liefs Maris

  • 27 Februari 2013 - 18:30

    Jan En Kitty:

    Wat heerlijk te lezen hoe jullie het naar je zin hebben , en wat zijn jullie trouw met de verslagen , leuk om te lezen . Nou dames nog even , ik zal de zon voor jullie bestellen .

    Groetjes Jan en Kitty

  • 27 Februari 2013 - 18:52

    Iris:

    Whahaha Niek en daar heb je zo'n hekel aan he Nicolle. Er is maar 1 iemand die dat mag zeggen toch? Maar bij deze, we houden hem erin. Misschien leert Isabelle dat wat sneller. Geniet van jullie tijd daar meiden!!
    Liefs Iris

  • 27 Februari 2013 - 19:23

    Wendy:

    Hey dames,

    Het is altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen, ik moet erg erg om lachen. Jullie maken zeker wat mee.
    En ben dan ook wel benieuwd naar de foto serie. Maar vind wel dat de tijd snel gaat. Dus geniet nog even van dit avontuur voor dat je weer terug bent in het kikkerlandje.

  • 27 Februari 2013 - 19:43

    Henk En Ali Van Der Wal:

    Hoi dames Oude Meijers,
    Via Goors Nieuws bij jullie verslagen beland. Alles gelezen. Fantastisch wat jullie allemaal beleven.
    Geniet van deze unieke trip.
    groeten uit Goor, Henk en Ali

  • 27 Februari 2013 - 21:03

    Peter & Gerdie:

    Hoi meiden,

    Leuk verslag, fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.

    Blijven genieten daar nu het nog kan.

    Liefs.

  • 27 Februari 2013 - 22:13

    Jo Overbeek:

    Dag Nicolle en Erica
    Een pracht verhaal van jullie belevenissen.Ik zie veel meer dan jullie foto's laten zien, maar dat is voor een echte pntmoeting.Geniet nog een aantal dagen en pas op voor de wilde dieren!!
    Liefs,tante Jo

  • 27 Februari 2013 - 22:14

    Ineke:

    Lieve meiden,

    Wat heeeeeeerlijk om jullie verslagen te lezen. Ik ben niet zo`n pc mens maar als er mail van jullie is zit ik te genieten. Het kan me niet lang genoeg zijn. En prettig dat iik het................. niet hoeft te vragen
    Maar er nog een mooie tijd van en tot......de volgende mail
    Ineke

  • 28 Februari 2013 - 09:13

    Joanetta:

    Hee die lieverds,
    Wat een verslag man...sprak jullie moeder net en vertelde dat er weer een. Ieuw verslag op stond dus ik dacht ff kiekn.
    Maar het gaat jullie goed daar lees ik......maar het is me ookeen ervaring...... en super dat jullie dit nu doen.
    En wat een mooie foto's De meisjes volgen jullie oo, nog steeds ook samen met jeanet op de laptop.
    Pa en ma gaat het Wel goed hoor. Ze zijn razend enthousiast.......en vertellen veel over jullie zodat ook wij ook niets missen want we hebben niet elke dag tijd om te kijken. Zijn erg druk maar het eind is hier in zicht.
    En wij zijn eerder terug in goor dan julie hihihihii...-.
    Zijn nu druk met de laatste dingen. En hst is erg mooi geworden. Ben trots op iedereen die geholpen heeft.
    Jan is ook erg druk bij ons....erg gezellig. En je moeder is deze week een beetje een opvanghuis voor sanne en lotte. Maar ook dat is super.zaterdag gaat ze me helpen in markelo en gaan we terug naar goor. Heerlijk hoor. Geen gerace meer.
    Maar lieve meiden.......moet nu stoppen . Mijn hulp ...mijn moeder komt en nu huppa aan de poets. Bijna klaar. Wij wensen jullie nog veel plezier en geniet nog samen. Wij zien mjllie binnenkort weer.....heel veel liefs van ons........sanne lotte paul en joanetta xxxxxxxxxx

  • 28 Februari 2013 - 09:15

    Joanetta:

    Lees net mijn bericht terug......sorry voor de fouten......zit ff op de tablet van een van demeiden......

  • 28 Februari 2013 - 11:00

    Dorethy:

    Hoi dames!

    via goorsnieuws kwam ik er achter wat jullie aan het doen zijn, en vooral waar!!
    Wat te gek!!
    Ik wil jullie dan ook nog onwijs veel plezier wensen!
    lieve groetjes Dorethy

  • 28 Februari 2013 - 18:47

    Herriette & Monique:

    Hey blanke Afrikaantjes!

    Bijzondere verhalen hoor! Wat een belevenis...
    De lionwalk, ik was echt in de richting qua danspasjes aan het denken, vooral in combinatie met Michael???? Stoere foto's met dat grote monster!

    Ook zo typisch, we kunnen er zo uithalen wie er aan het schrijven is. Hoe zou dat nou komen?! :)

    Ik ben benieuwd naar je huiswerk Erica, je hebt nog even. Echt even, voordat je het weet ben je weer in Nederland en is alles een herinnering.

    Wel een beetje jammer, ik eet hier smakelijk een pitabroodje met kaas, bacon en sambal, heb jij het over impala keutels in je mond stoppen... Ennuh, laat die zooi maar lekker daar, vieze gewoonte op bruiloften als je het mij vraagt! Snap het sowieso niet... ze hebben daar toch rijst zat?

    Fijn dat jullie elkaar nog niet aan de leeuwen voeren. Maar wat niet is kan nog komen...
    Dus wij zeggen: Kindertjes, lief zijn!

  • 28 Februari 2013 - 21:40

    Danielle Greven:

    Hoi meiden!

    Zo, ik heb me ook even verdiept in jullie leeuwenavontuur. In een woord: WAUW!
    Wat maken jullie wat mee en wat leggen jullie het mooi vast!
    Nog heel veel plezier en succes daar, Geniet ervan!!

    Liefs Danielle

  • 01 Maart 2013 - 14:18

    Ploeg D:

    Dames, zo te horen hebben je het geweldig, en lees ik, dat Erica ons 'nog niet' mist. Wij jou wel hoor (breed bek kikker).

    Wanneer je de leeuwen aan de riem uitlaat, waar laatje dan de poepzakjes, zijn het grote zakken. Neem je die keutels dan niet in je mond als er iemand gaat trouwen??

    Je schrijft dat je niet stil mag staan i.v.m. TARGET. wie is dan die target de dieren of de vrijwilligers???
    En ook nog afdingen bij die arme mensen.

    In ieder geval, veel plezier, eind maart heb je nog een winter BBQ bij Tim Schaffers. Het weer is koud "rond het vriespunt nog steeds' en vochtig. Af en toe dikke fik. We hebben wel minder te zeuren nu je er niet bent. Maar dat halen we woensdag de 13de op Np wel in met ons vijfen.

    Geniet ze , groetjes Ploeg -D (Michel)


  • 01 Maart 2013 - 14:20

    Irma:

    Hey dames,

    Wat genieten wij mee van jullie belevenissen in zuid afrika.
    Prachtige verhalen en nog mooiere foto's.
    Nu jullie op Goors Nieuws staan met een link naar jullie site
    worden de anonieme lezers alleen maar meer denk ik.
    Geniet nog maar lekker van jullie avonturen en ga vooral niet aftellen,
    jij ook niet Nicolle,ha ha. [Dat doet Max wel voor jou]
    Nou dames veel plezier nog en.........Markelo is watching you!!!!

    Liefs, Tom, Emma, Hans en Irma

  • 01 Maart 2013 - 23:22

    Irma:

    Ohja Erica je hebt helemaal gelijk,
    Het is inderdaad heel handig en fijn zo'n grote zus.
    Ik weet er alles van, haha...

  • 02 Maart 2013 - 12:56

    Sandra Vrugteveen:

    geweldig om jullie verhalen te lezen..lisa lijkt het ook wel wat..
    geniet er van
    groeten stevin, sandra lisa en floor

  • 02 Maart 2013 - 16:46

    Nienke:

    Nicolle meid wat kan je toch ook prachtig mooi fotograferen!!!

  • 04 Maart 2013 - 14:04

    Maria Slotboom:

    Nicolle, ik heb vandaag voor het eerste keer jullie verslag gelezen. Geweldig. geniet er van, de natuur is ongelofelijk mooi in Afrika. ik heb de Big Five in Tanzania gezien en de overige dieren. Geweldig. wat een mooi project om dit mee te maken.
    geniet er van.

  • 04 Maart 2013 - 22:09

    Joanetta En Jeannette:

    hee lieverds
    Wat een geweldige foto s weer !!!!!!!!!!!
    Jullie willen daar echt niet weg...................
    Bij boeken ??
    Hele dikke kus van ons

  • 05 Maart 2013 - 21:30

    Tony:

    "…het heerlijk rustig is zonder mobiel"

    Dus Erotica geen mobieltje meer bij de koffie om 2000uur !!!!!


    ahhhhhh bloody spellcheck alweer ;0)

  • 06 Maart 2013 - 01:36

    Sandra Bakker:

    Hoi meiden!!
    1 woord...jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hahahah! Als ik die prachtige foto's zie en de verhalen lees, genieten jullie met volle teugen! Top hoor! Nog maar even lekker blijven doen..de tijd gaat veel te snel..

    liefs Sandra

  • 06 Maart 2013 - 12:49

    Annie:

    Hallo lady's
    Van de bijnaam kikker is wel iets wat in de familie voorkomt. Hi Hi.

    Wij mijn collega's en ik genieten elke keer weer van de leuke foto's.

    Jullie zijn volgens mij ook lekker bijgekleurd. En ik wens jullie nog voor de laatste paar dagen veel plezier en neem geen welpje mee in de koffer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Brits

Onze eerste reis

Hier komt nog meer informatie van ons.

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2013

Het is bijna voorbij

26 Februari 2013

Update-je...

24 Februari 2013

Beschuit met muisjes!!!

19 Februari 2013

Krugerpark

14 Februari 2013

Daar zijn we weer!
Nicolle en Erica

Wij zijn Nicolle en Erica Oude Meijers en vetrekken 4 februari voor een maand naar Zuid Afrika! Hier gaan wij vrijwilligerswerk verrichten op Ukutula. Ukutula is een lion breeding and research project en maakt deel uit van een private game farm, het ligt nabij het plaatsje Brits. Het project heeft zich in de loop der jaren gespecialiseerd in het fokken van leeuwen. De Game Farm wordt ook gebruikt als voorlichtingscentrum op gebied van milieu- en natuurbehoud. Jaarlijks bezoeken duizenden schoolkinderen dit centrum om alles te zien en te leren over de bescherming en behoud van de natuur en de dieren die er leven. Wij zullen hier samen met andere vrijwilligers alle voorkomende werkzaamheden verrichten. Zoals; welpjes voeden en opvoeden, hokken verschonen, voorlichting geven, zorgen voor de zieke leeuwen en zo nog veel meer. Via deze site willen wij jullie graag op de hoogte houden. Wij hebben er in iedergeval erg veel zin in! Vrolijke groetjes Nicolle en Erica

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1414
Totaal aantal bezoekers 25410

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 09 Maart 2013

Onze eerste reis

Landen bezocht: